22.10.2020 (7А, 7Б) 23.10.2020 (7В)
Кейс для вивчення творчості Вальтера Скотта
https://padlet.com/sichlesya/Ayvengo
Аудіокнига. Вальтер Скотт. «Айвенго» .
https://www.youtube.com/watch?v=z1AGPvoWJg4
Мультфільм.«Айвенго» .
https://www.youtube.com/watch?v=538EA8cV1aM
Фільм. "Баллада о доблестном рыцаре Айвенго"
https://www.youtube.com/watch?v=dLFqELDuqXs
Крокуємо сторінками підручника.
Аудіокнига. Вальтер Скотт. «Айвенго» .
Розділ 1
https://www.youtube.com/watch?v=XTRSotpbU24
Розділ 2
https://www.youtube.com/watch?v=7N_hSK96HWg
Розділ 3.
https://www.youtube.com/watch?v=GywCHlDE9x8
Розділ 4.
https://www.youtube.com/watch?v=vMt-LZJUwgw
19.10.2020 (7А); 20.10.2020 (7Б); 22.10.2020 (7В)
В.Скотт "Айвенго". Історичне минуле в романі.
Прослухати - аудіокнига
Баллада о доблестном рыцаре Айвенго перегляд
Людмила Чернега приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: Зарубіжна література 7А
Время: 19 окт 2020 09:10 AM Киев
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/75574027257?pwd=b0xkcWtsL0U2cVBBSWxhVzh4Tkh5dz09
Идентификатор конференции: 755 7402 7257
Код доступа: pWZ9yZ
18.09.2020
«Як Робін Гуд став розбійником». Ідеї свободи і служіння народовіОбраз народного захисника Робіна Гуда.
Виконайте тест , перейшовши за посиланням
17.09.2020
Балада як жанр фольклору та літератури. Характерні ознаки балади. Фольклорні балади. «Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ
Домашнє завдання- прочитати ст 29-37.
2020-2021 Н.Р.
Влітку під час відпочинку ти можеш гарно підготуватися до наступного навчального року – прочитати безліч цікавих книжок, рекомендованих Міністерством освіти й науки України до вивчення на уроках літератури.
Тому пропоную тобі список літератури для обов’язкового читання.
Гарного відпочинку та цікавого читання
Список зі світової літератури для 8 класу
1. Біблія. Старий заповіт (Створення світу. Каїн і Авель. 10 заповідей). Новий заповіт (Євангеліє)
2. Міфи троянського циклу
3. Гомер. «Іліада»
4. Есхіл. «Прометей закутий»
5. Публій Вергілій Марон. «Енеїда»
6. Публій Овідій Назон. «Сумні елегії»
7. «Пісня про Роланда»
8. Вільям Шекспір. «Ромео і Джульєтта»
9. Мігель де Сервантес. «Дон Кіхот» (1 частина)
10. Мольєр. «Міщанин-шляхтич»
11. Антуан де Сент-Екзюпері. «Маленький принц»
12. Річард Бах. «Чайка Джонатан Лівінгстон»
13. Барбара Космовська. «Буба», «Буба: мертвий сезон»
14. Марина Аромштам. «Коли відпочивають янголи»
27.05.2020
ПЧ за Л.Уліцькою. «Паперова перемога»
Великий майстер паперового мистецтва
Талант – це здатність робити те, чому нас не вчили.
Альфред Конар
Для людини з талантом і любов'ю до праці не існує перешкод.
Людвіг ван Бетховен
Відома російська письменниця та громадський діяч Людмила Уліцька
народилася 1943 року у Башкирії. Перша жінка – лауреат премії «Російський
Букер» (2001).
У доробку письменниці – не один десяток книг, чимало фільмів за її
сценаріями. Вона є лауреатом найпрестижніших літературних нагород – Французької
премії Медічі, Премії Пенне (Італія), Премії Сімони де Бовуар (Франція),
Австрійської державної премії та багатьох інших.
Людмила Уліцька є Кавалером Ордену мистецтв та літератури (Франція) та
Кавалером Ордену Академічних пальм, Номінантка на Міжнародну Букерівську премію
(Англія).
ЇЇ твори перекладені 34 мовами. Серед найвідоміших робіт Уліцької –
повість «Сонічка», роман «Даніель Штайн, перекладач», який став бестселером,
«Казус Кукоцького», «Веселий похорон» та інші.
У 2007 році письменниця відкрила Фонд Людмили Уліцької, який підтримує
гуманітарні ініціативи.
Уліцька виступала проти анексії Криму, проти спотворення інформації про
Україну в російських ЗМІ тощо.
Уліцька була одним із організаторів
Антивоєнного конгресу інтелігенції 19 березня 2014 року в Москві.
«Я надіюсь, що культурний
простір стане вищим політичного», - заявила письменниця 10 вересня 2014 у Львові на Форумі видавців.
Прочитайте твір, перейшовши за посиланням https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=8518
_______________________________________ _______20.05.2020
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №6 за темою «Світова новела. Сучасна література. Я і світ». Тестові завдання.
Виконайте завдання, перейшовши за посиланням
https://forms.gle/f7T1p95oHZMAw4E5A
____________________________________
15.05.2020
Підготовка до контрольної роботи
1. Повторіть твори, які ми вивчали ( О.Генрі, Г. Уеллс, Р. Акутагава, А. Азімов, Д. Джонс)
2. Перегляньте матеріали блогу.
3. Повторіть теорію літератури (Новела, підтекст, фантастика, детектив)
Контрольна робота в середу 20.05.2020!!!!
__________________________________________________________________
13.05.2020
Діана Вінн Джонс. «Мандрівний
замок Хаула». Поєднання
елементів казки та
детективу.
Опрацюйте таблицю
Казкові
елементи
|
Елементи
детективу
|
Перетворення
Софі на бабусю
|
Пошуки
Софі засобів зняття прокляття
|
Літаючий
замок
|
Розгадування
загадок та таємниць угоди Кальцифера з Хаулом за допомогою спостережень та
умовисновків
|
Демон
вогню
|
Пошуки
зниклих персонажів
|
Закляття
|
Розгадування
загадки Софі чарівником Хаулом
|
Три
випробування героїні
|
|
Чарівники
та відьми
|
|
Перехід
через портали в інші виміри
|
|
Семимильні
чоботи
|
Домашнє завдання.
Усно попрацювати над характеристикою образів роману.
______________________________________________________________________________________
08.05.2020
Діана Вінн Джонс . «Мандрівний замок Хаула».
Образ Софі, світ її мрій, бажань,
жахів. Значення художнього прийому чаклунства у творі.
Давайте
детальніше познайомимося з головною героїнею. Софі – найстарша дочка в родині,
дівчина з золотими руками і таким же золотим волоссям. Софі по-своєму дивна –
вона розмовляє з капелюшками, які шиє для продажу, і завжди нарікає на те, що
вона старша, а старшим ніколи нічого не світить в житті. Софі, злегка кепкуючи
з власного нещастя, і того ж вечора
вирушає світ за очі. Так вона потрапляє до Мандрівного замку Хаула.
Софі – цілеспрямована оптимістка, яка
незважаючи на свої душевні жахіття, переборола страх і невпевненість, досягла
своїх бажань, збудувала свій власний світ – вимір, в якому панує добро,
милосердя та кохання.
-Світ
Софі складається з її мрій , бажань та жахіть. Дівчинка мала заповітну мрію - повернути молодість своєму
тілу, бо незважаючи на силу закляття в душі завжди залишалася сама собою.
Вона
хотіла розгадати таємниці господаря та
мешканців замку, допомогти вирішити їх проблеми.
Софі
боялася залишитися старою, так і не
відчувши насолоди повноцінним життям.
Допомогло
героїні здійснити свої бажання та позбавитися своїх жахіть - віра, надія,
кохання, цілеспрямованість та наполегливість.
художній
прийом чаклунства у творі.
Такий
прийом утверджує провідну думку твору про те, що будь-яке чаклунство, що є
уособленням проблем і негараздів людини, можна подолати за допомогою свого
розуму і серця. А ще цей прийом надає
твору настрою романтичності , загадковості та інтриги.
Д\з
1.
Дочитати твір
2.
Скласти « Анкету головної героїні». (в зошит)
1.Ім´я
головної героїні.
2.Вік
головної героїні.
3.Місце
народження героїні.
4.Місце
(місця) проживання героїні.
5.Навчання
головної героїні.
6.Професія
головної героїні.
7.Місце
роботи головної героїні.
8.Батьки
головної героїні.
9.Друзі
головної героїні.
10.Вороги
головної героїні.
11.Зовнішній
вигляд головної героїні.
12.Домінуючі
риси характеру головної героїні.
3. Підготуватися до контрольної роботи "Світова новела. Сучасна література. Я і світ" (О. Генрі; Герберт Джордж Уеллс; Рюносук Акутагава;Айзек Азімов;Діана Вінн Джонс)
______________________________________________________________________
06.05.2020
Діана Вінн Джонс . «Мандрівний замок Хаула».
Книга
Діани Вінн Джонс - неповторний твір
сучасної літератури
1. Прочитайте!
1. Прочитайте!
У творах англійської письменниці панує атмосфера магії та казки, а їхні головні герої — діти, що потрапили у вир дивовижних пригод. Особливої популярності зажив
роман «Мандрівний Замок Хаула». У ньому Джонс розповіла історію дівчини Софі,
яка живе у світі,
де чародійство — цілком буденне явище. Відчинивши двері Мандрівного Замку, читач разом
з героїнею розкриє таємницю її закляття, дізнається, хто такий вогненний демон
і чому Відьма Пустирищ полює на Хаула...
Твори
Джонс написано переважно в жанрі фентезі.
2. "Життя та творчість письменниці Діани Вінн Джонс " (ст.256-257)
3. Ознайомтесь і пригадайте
Літературознавча довідка
Фентезі — різновид фантастичної літератури, заснований на використанні міфологічних і казкових мотивів. Найпотужнішого розвитку жанр фентезі набув у
XX ст.
Літературна кухня
Слово
«фентезі» в перекладі з англійської означає «фантазія», «вимисел», «казка». Світ фантазії виникає в літературі як паралельний до реального. Так з’явилися Середзе-мелля Толкіна, Нарнія Льюїса... У творах-фентезі можливо все те, про що йдеться в чарівних казках і стародавніх легендах. Однак у цьому магічному світі герої завжди складають своєрідний іспит на звання Людини.
І
не має значення, що в більшості фентезі зло
й брехня анітрохи не схожі на ті,
з якими читач стикається в реальному житті. Адже зло завжди залишається злом, і необхідність боротися за перемогу Добра не зникає.
Д.В. Джонс — авторка понад сорока книжок, перекладених сімнадцятьма мовами. Деякі з її творів стали сюжетами для популярних мультиплікаційних стрічок. Вражає список світових літературних нагород і номінацій письменниці, найпрестижніша серед яких — Всесвітня премія фентезі.
4. Прослухайте!
6.
Прочитай!
Книга «Мандрівний Замок
Хаула» – одна із найпопулярніших у творчості англійської письменниці Діани Вінн
Джонс (1934–2011). Звичайно, що цьому сприяла вдала однойменна екранізація Хаяо
Міядзакі (2004 р.). Красива анімація в поєднанні з цікавим сюжетом і містичними
персонажами зробила фільм справді казковою сумішшю.Перед нами історія старшої
сестри Софі, яка живе в чарівній країні Інгарії. Одразу авторкою
переосмислюється традиційний сюжет про Попелюшку. Зла мачуха – зовсім не зла, а
явно невизначена в житті мила жіночка. Дві інші сестри теж люблять Софі, але
після смерті батька вона змушена тяжко працювати у капелюшному магазині, поки
добра мачуха мило розважається у місті. Врешті-решт юна Софі допрацьовується до
того, що починає відчувати себе старою. Аж ось приходить зла Відьма Пустирищ,
яка, сплутавши її з іншою сестрою, матеріалізує це відчуття. Вона перетворює
Софі на 90-річну бабусю. Стара дівчина вирушає у мандри і потрапляє в чарівний
Замок Хаула.
Д\з Прочитати "Мандрівний замок Хаула" ( ст258-265)
Виконайте тест за папередньою темою https://vseosvita.ua/test/start/wzv246
29.04.2020
Тема: Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі. Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей в творы А.Азімова "Фах"
Теорія літератури:
1. Фантастика (з грецької – мистецтво уявляти) – спеціальний метод художнього відтворення життя, в якому образ (об’єкт, світ, подія) побудований за принципом надприродного, незвичайного, нереального, хоча і не виключає методів повністю елементів дійсності.
Перегляньте відео
_____________________________________________________________
24.04.2020
Тема:Айзек Азімов "Фах"Тема: Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі. Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей в творы А.Азімова "Фах"
Теорія літератури:
1. Фантастика (з грецької – мистецтво уявляти) – спеціальний метод художнього відтворення життя, в якому образ (об’єкт, світ, подія) побудований за принципом надприродного, незвичайного, нереального, хоча і не виключає методів повністю елементів дійсності.
2. Науково- фантастична література – один із різновидів фантастики, що виник на межі ХІХ-ХХ ст. в епоху науково-технічної революції, та відрізняється вищим рівнем науковості і меншою часткою елементів казковості, чарівності. Головне тут – використання досягнень науки, поєднання наукової гіпотези і нестримної уяви автора.
Заповніть таблицю в зошит
Джордж Плейтен
|
Тревіліян
|
|
Соціальний
стан героїв
|
||
Моральні
цінності
|
||
Ставлення о
вибору професії та самостійного здобуття знань
|
||
Мрії про професію
|
||
Доля героїв
після Дня Освіти
|
Перегляньте відео
_____________________________________________________________
24.04.2020
Завдання: конспект у зошит (рік написання, головні герої, тема, мета, ідея)
Рік написання – 1957
Головні герої “Фах”: Джордж Плейтен, Арманд Тревіліан, Хейлі Омейні (психолог), Інженеску Ладислас (історик), лікар Ллойд, лікар Зекері Антонеллі, лікар Сем Елленфорд, Інженеску Ладислас (історик-соціолог)
Тема “Фах” — зображення моделі майбутнього суспільства, здобуття освіти та фаху
Мета А.Азімова: глибокі, ґрунтовні знання здатна дати тільки самоосвіта; щоб бути ерудованою людиною і правильно визначитися зі своїм професійним вибором, необхідно розвивати і вдосконалювати свої знання в різних напрямках й сферах життя.
Ідея“Фах” – Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей. Довести, що глибокі знання дає тільки само-освіта; треба розвиватися в різних напрямках, щоб бути ерудованою людиною, правильно визначитися у своєму професійному виборі
2. Прочитати https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=635 ; http://korusno-znatu.in.ua/tvory-skorocheno/ajzek-azimov-fah-skorocheno/
3. Аудіокнига https://www.youtube.com/watch?v=ecdDcPCV_-w ; https://www.youtube.com/watch?v=wIf6IXExao4
_______________________________________________
22.04.2020
РМ №4 Письмовий твір "Дива, які творить звичайна людина" ( за прочитаними новелами)
Напишіть твір на запропоновану тему, використовуючи вивчені твори.
Твори на перевірку, надсилати на адресу chernega0309@gmail.com
__________________________________________________________________
17.04.2020
Тема:
РЮНОСКЕ АКУТАГАВА (1892-1927). «ПАВУТИНКА»
Майстер японської новели Р.Акутагава.
Втілення ідеї про моральну справедливість у новелі «Павутинка».
Ознайомтесь з біографією письменника
підручник ст 248 або прослухайте https://www.youtube.com/watch?v=0v_RpEoSREM
Завдання: 1. Конспект у зошит
Жанр. Філософська новела
(твір короткий за обсягом, має одного головного героя – Кандату;
розповідається про два епізоди з його життя; сюжет твору напружений: читач весь час очікує, чи дістанеться Кандата раю; фінал несподіваний.
Автор порушує важливі питання людського буття – сенс життя, місце в ньому
милосердя та гуманізму, відповідальності за свої вчинки)
Тема: протистояння добра і зла, Будда дає шанс Кандаті вибратися з пекла.
Ідея: утвердження
принципів гуманізму; тільки добрі справи допоможуть досягти гармонії із
собою, жити в добрі і злагоді зі світом; людина несе відповідальність за
кожний свій вчинок.
Головна думка – Кожен повинен відповідати за свої вчинки. Існує вища справедливість, і за
все прийде розплата.
Художній простір – події відбуваються у потойбічному світі: у раю та в пеклі Художній час
чітко прописується лише для подій, що відбуваються в раю: з ранку до полудня.
Саме цей час асоціативно пов’язаний із сонцем, світлом, красою, добром та
гармонією, що панують у раю. У пеклі час зупинився. В цій «безодні» панує
суцільна темрява
Композиція. Три частини: Рай → Пекло → Рай. (композиційний прийом – обрамлення)
2.
Прочитати новелу "Павутинка" (у підручнику ст.
250-251)
____________________________________
15.04.2020
Тема: Г.Дж.Уеллс. Точка
зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця».
«Дива» та їхнє сприйняття
персонажами. Оповідач твору (батько). Особливості дитячого світу. Роль
елементів фантастики.
Джип — звичайний хлопчик, тому що: Побачивши незвичайну вітрину, взяв батька за палець і
потяг до неї. У нього очі розбіглися,
побачивши таку кількість чарівних речей. У звичайній крамниці він відразу поспішав до прилавку. Джип був дуже схвильований; дивлячись на чари, щиро
захоплювався. Радіє олов’яним
солдатикам, грається ними.
Джип — вихований хлопчик. Він довірливо і чемно звертався до продавця. А
побачивши таку кількість іграшок був стриманим і не набридав благанням купити
щось. «Хлопчик говорив дуже мало, але очі його були промовисті. Багатозначними
були і його руки, що тримали біля грудей покупки. Джип стояв невимовно
схвильований». Повернувшись додому, Джип не перестає вірити в дива, і тішиться
отриманим подарункам. «Він не був наляканий, не був розгублений; його просто
страшенно тішило те, як минув день …» Краса внутрішнього світу Джипа безмежна.
Він не лише сам вірить у дива, а й може дарувати їх іншим.
Саме Джип є головним героєм, адже завдяки йому: крамниця перестала бути міражем, і
батько побачив чари, в які давно перестав вірити. «Чарівна крамниця»
характеристика продавця — Він був «дивний, блідий, темноволосий чоловік», мав
вуха різного розміру, підборіддя, як носок черевика». — «Дістав у себе з голови
скляну кульку». — У продавця в роті появляється то клубок, то кулька, а
прейскурант він дістав із-за щоки. — Він, наче фокусник, потримав над вогнем
палець, і той перетворився на паличку червоного сургучу. — Перетворився на
кролика, тобто продавець робив усе, щоб підтвердити, що це «справжня чарівна
крамниця».
Батько — це дорослий, який перстав вірити в дива. Він і не
думав, що в крамниці може бути стільки чарівних речей. І до всіх чарів він
відноситься з недовірою. Це реаліст, який втратив спроможність бачити дива.
Визначте сюжетні елементи композиційнуої
будови оповідання та завершіть схему ( в
зошиті можна використовувати різні кольори😉)
Підказка!
Підсумуємо!
Дайте усно відповіді на питання.
1.Поміркуйте і визначте реальне та фантастичне (чарівне) у творі.
3.Продемонструйте застосування автором антитези "хороший- поганий".
4.Охарактеризуйте образ продавця крамниці.
5.Події, які розгортаються у творі, - це фокуси чи магія? Хто в оповіданні здатен дати відповідь на це запитання? Чому?
6.Випишіть приклади використання художньої деталі.
В зошиті повинна бути записана тема, виписані приклади
художньої деталі. накреслена схема
_____________________________________________
10.04.2020
Продовжуємо наше знайомство із новелою у світовій
літературі...
Герберт Веллс
Видатний англійський фантаст Г.Дж. Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця»
Про автора новели "Чарівна
крамниця"
Герберт
Уеллс народився в сім'ї небагатого лондонського комерсанта, який швидко
розорився й загинув. Щоб підтримати родину, яка після батькової смерті
залишилася без годувальника, Герберт дуже рано почав працювати. Бажання
вирватися зі злиднів приводить його на навчання в університет. Талановитого
юнака чекає блискуча кар'єра фізіолога. Проте Уеллс віддає перевагу літературі
й починає писати художні твори.
Герберт Уеллс - автор великої кількості
романів (найвідоміші - «Машина часу», «Людина-невидимка», «Війна світів»,
«Перші люди на Місяці»), оповідань - загалом близько 110, а ще - наукових праць
з хімії, біології, педагогіки - їх близько 500. Як бачимо, це була надзвичайно
активна й багатогранна творча людина, яка вміла організовувати свій час і в
усьому досягати відчутних результатів. Герберт Уеллс увійшов у літературу як
автор науково-фантастичних творів на соціальні теми. Залюблений у науку, Уеллс
розповідає про дивовижні пригоди, які трапляються з людьми на Землі або на
інших планетах у близькому чи далекому майбутньому. Він широко використовує популярні
на початку XX ст. наукові гіпотези. Деякі з них
справдилися, реалізацію інших, можливо, спостерігатимуть покоління, які
прийдуть після нас. Разом з тим, Герберт Уеллс пише оповідання, які не
спираються на науку, а дозволяють розквітнути людській уяві та фантазіям. В
результаті в оповіді стирається тонка межа, що відокремлює реальний світ та
людське уявлення про нього.
Передбачення Уеллса, які здійснилися
Передбачення Уеллса, які здійснилися
Більше дізнатись про Г. Уеллса можна, переглянувши відео:
Про що йдеться у новелі "Чарівна крамниця"?
Всі ми виростаємо на казках і всьому житті, що залишилося, чекаємо
дива. Від нашого сприйняття світу залежить, відбудеться воно чи ні. Герберт Уеллс у новелі “Чарівна крамниця” показав нам,
як по-різному діти й дорослі бачать і сприймають світ. Доторкнутися до чарівництва вдається не всім, тому що людині необхідна нестримна фантазія, воля від
земних турбот і твердого реалізму. Такий погляд на життя зберігають діти (хоча не всі), а дорослі, може, і хотіли б, але не можуть. Уеллс показав нам, що батько Джипа ладен був повірити в дива, але тривога за хлопчика знищила відчуття чарівництва, що пробуджувалось в його душі.
В
тексті можуть трапитись незнайомі слова! Ознайомтесь!👇
Прочитайте (прослухайте) твір!
Раджу прочитати книгу з ілюстраціями!
Аудіокнига
д/з Прочитати новелу «Чарівна крамниця» (ст 243)
______________________________________________________________________________
08.04.2020.
О.Генрі ввійшов в літературу як
майстер цікавих оповідань. Він зумів посісти своє місце серед найкращих
оповідачів в американській літературі завдяки оригінальності свого таланту. Цей
письменник залишається одним з найшановніших для читачів багатьох поколінь.
Його називають «королем новели». Літературна спадщина О. Генрі велика —
понад 280 новел, роман, гуморески, скетчі (короткі імпровізації). Твори О. Генрі називають енциклопедією
американського життя.
Герої його новел — звичайні люди: клерки, продавці, бідні художники,
фермери, дрібні авантюристи, шахраї тощо.
"Не піддавайтеся відчаю" – це девіз життя самого письменника і його героїв.
Ви вже ознайомилися з новелами О. Генрі, тому
виконайте тест перейшовши за посиланням:
_________________________________________________________________________________
03.04.2020
О.ГЕНРІ (1862-1910). «ДАРИ ВОЛХВІВ», «ОСТАННІЙ ЛИСТОК».
Також Ви можете ознайомитися з біографією письменника переглянувши відео
Словникова робота
(записати в робочий зошит)
Новела (іт.
novella, від лат. novellas — новітній) — невеликий за обсягом прозовий епічний
твір про незвичайну життєву подію з несподіваним фіналом.
Гуманізм (латин,
людяний) —моральний принцип, в основі
якого лежить ставлення до людини як до найвищої цінності, захист права
особистості на свободу, щастя, всебічний розвиток і прояв своїх здібностей.
«Чи
знаєте ви?»
Досить цікава символіка новели. В оригіналі новели «Останній
листок» ужите слово «vine», що перекладається як виноградна лоза
і як плющ. Але перекладачі обирають слово «плющ». І це не випадково.
У християнській символіці плющ трактується як символ вічного життя і як символ
смерті. Плющ в’ється вгору, так і
людина чіпляється за життя, коли хоче вижити, подолавши всі негаразди. Тому в новелі, де йдеться про
боротьбу за життя, взято саме
цю рослину. Отже, символіка
рослин допомагає більш повно розкрити основний задум письменника.
Прочитай новели: "Останній листок" і "Дари волхвів" - ст. 230-240
Перевір себе
________________________________________________________________________________
(1859 – 1930)
Жодні детективи не можуть зрівнятися в популярності з детективами Конан Дойла, і слід визнати: письменник цілком заслужив світову славу вже тільки тим, що створив безсмертний образ Шерлока Холмса. С. Моем
•Английский
письменник, публіцист і журналіст Артур Ігнатіус Конан Дойл народився 22 травня 1859 року в столиці Шотландії Единбурзі на Пікарді-плейс в сім'ї художника.
•Навчання Артур розпочав у школі в Единбурзі, потім закінчив єзуїтський коледж.
•1876 р. - вступив до Единбурзького університету на медичний факультет.
•1881 р. – закінчив університет з
дипломом бакалавра медицини і ступенем магістра хірургії. Був лікарем на
китобійному судні “Надія”
•1885 р. – захистив докторську
дисертацію.
• 1886 р. – повість “Етюд в багряних тонах” (в дусі Едгара
По)
"Етюд у багряних тонах" познайомив читачів з Шерлоком Холмсом (прототип -
Джозеф
Белл, людина з надзвичайними розумовими здібностями – професор Единбурзького університету, відомий хірург, якого особисто знав
Артур Конан Дойл
(був асистентом у
Белла). Белл славився здібністю за найдрібнішими
деталями вгадувати
характер людини та її минуле. Скотланд-ярд
залучав Белла як консультанта у справі
Джека-різника .
«Етюд у багряних
тонах» було опубліковано
01.12.1887 року, а 02.12. 1887 року Джозеф Белл відсвяткував своє п’ятдесятиріччя ) та
доктором Ватсоном (прототип
- майор
Вуд)
Окремим виданням
роман вийшов на
початку 1888 року з малюнками
батька Дойла - Чарльза.
Прототип - конкретна людина з реальності, факти життя або риси вдачі якої покладено в
основу літературного
образу
Безсмертний Шерлок Холмс
•Шерлок Холмс набагато пережив Конан
Дойля,
він
виявився безсмертним. Сьогодні його можна зустріти в фільмах і телефільмах, він знову з’являється героєм на сторінках і сучасних авторів. Ще на початку ХХ століття російські письменники П. Никитин, та П. Орловець створили цикл про розслідування Холмса в Росії.
Перша
літературна згадка про
Шерлока Холмса:
повість «Етюд у багряних тонах»(1887)
Шерлокіана: 56 оповідань і 4 повісті (збірки оповідань «Пригоди Шерлока Холмса», «Нотатки про Шерлока Холмса», «Повернення Шерлока Холмса», «Його
прощальний уклін», «Архів Шерлока Холмса»; повісті «Етюд в багряних тонах», «Знак чотирьох», «Собака Баскервілів», «Долина жаху»);
понад
210 екранізацій; величезна кількість літературних наслідувань, комп’ютерні ігри
Біограф і літературний
автор творів про
Шерлока Холмса:
доктор Ватсон
Кращий друг
і компаньйон: доктор Ватсон
Кращі виконавці ролі
Шерлока Холмса в кіно: Василь Ліванов, Микола Волков, Альгімантас Масюліс, Бейзіл Ретбоун, Джонатан Прайс, Джеремі Бретт, Роберт Дауні-молодший, Бенедикт Камбербетч, Метт Фрюер, Руперт Еверет, Крістофер Лі, Пітер Кашинг, Майкл Кейн,
Роджер Мур,
Крістофер Палмер, Джонні Лі Міллер, Річард Роксбург, Ігор Петренко, Йен Маккеллен (усього 117 виконавців ролі Шерлока Холмса в кіно)
Дата смерті (орієнтовна): 1924рік
P.S.: «Шерлок Холмс
– це та людина, яка ніколи не жила,але яка ніколи і не помре» (Орсон Уеллс)
"Спілка рудих" - https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=234
"Пістрява стрічка" - https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=233
За бажанням можете зануритись в світ видатного детектива і оглянути його музей https://www.youtube.com/watch?v=BVtya93mvLE
аналіз творів- https://dovidka.biz.ua/spilka-rudih-analiz/
Тестові завдання "Літературний детектив" (обов'язково)
https://forms.gle/79phP7rsaZxe9dex9
Немає коментарів:
Дописати коментар